Surat Untuk Takdir (Bahagian 1, 2, 3 & Akhir)

Ini adalah blog mengenai perbicaraan antara manusia dengan... pelbagai perkara. Penulis menganggap takdir sebagai pembaca setia surat-suratnya yang sudah nyata tidak mampu dikirimkan kepada empunya. Mereka... mungkin sudah tidak ada lagi. Penulis memiliki definisi tersendiri terhadap kesunyian. Apakah erti kesunyian? Aku memahaminya tetapi engkau tidak.
Jumaat, Januari 04, 2008
Carikan Penawar Untuk Emak 2

Salam Destiny,

Sejak semalam, saya dapati ada perubahan yang berlaku terhadap emak. Beberapa minggu lepas, emak melarang saya menyertai satu pekerjaan internet. Adik saya dan ayah turut menyertai pekerjaan tersebut. Emak menyuruh saya memberi tumpuan terhadap pelajaran. Maka saya menghabiskan kebanyakan masa saya dengan membaca dan mengkaji.

Namun, malam tadi, emak tiba-tiba bertanya kenapa saya tidak menyertai pekerjaan tersebut. Emak memberitahu saya, sekiranya saya berminat atau mahu mencuba pekerjaan tersebut, cuba sajalah. Lihat bukan? Inilah keanehan yang wujud pada ibu saya.

Destiny, apa pandangan awak mengenai perkara ini? Bagi saya, ini sudah tentu menguatkan lagi kepercayaan saya, bahawa emak saya sebenarnya sakit. Ada sesuatu yang tidak kena dengan emak. Penyakit emak inilah yang telah menyebabkan saya menderita dan serba salah.

Sekarang saya semakin memahami emak. Tulisan-tulisan saya di dalam blog ini seolah-olah sudah membentuk satu jalinan kehidupan. Seperti sebuah kisah yang membawa saya kepada jawapan yang sebenarnya. Siapakah emak yang sebenarnya?

Destiny, saya pernah beritahu awak, dahulu emak menyalahkan saya kerana saya mengikut cakap emak. Sebelum itu emak betul-betul berkeras mahu saya mengikut cakapnya. Saya sudah faham apakah penyakit emak saya. Saya benar-benar telah faham.

Jika ada satu soalan yang ingin saya tanya, saya ingin tanya kenapa semasa bayi saya dicampakkan ke lantai? Sekarang jawapan itu sudah hampir saya ketahui. Emak sakit. Emak pernah memberitahu dia susah hati semasa melahirkan saya, tidak lalu makan dan minum. Saya sudah faham sekarang, apakah penyakit yang sedang emak deritai. Sehingga saya selalu merasakan emak melayan saya tidak sama seperti adik-beradik yang lain.

Emak sedang sakit, dan saya pasti berharap saya akan dapat mengubati emak. Destiny, masa depan saya, di mana saya berjaya mengubati emak, adakah masa depan seperti itu?

Destiny, jika masa depan seperti itu tidak wujud, maka saya akan menciptanya! Suatu hari nanti, saya pasti akan menemui penawar untuk emak!

Label:

posted by Romantis Selatan @ 2:45 PG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 

© 2006 Surat Untuk Takdir (Bahagian 1, 2, 3 & Akhir)
Main title designed by Amiene Rev from Brotherhood of The Dragon
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.
Original Blogger Templates by GeckoandFly.

 


 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Novel Kesayangan Saya


Web This
Profil Penulis


Nama: Romantis Selatan
Lokasi: Malaysia
Pengenalan Diri: Mula menulis blog sekitar jam 1 pagi, Hari Ahad, 26 Mac 2006. Blog ini mengangkat tema "Cacat Matematik - Antara Cita-cita dan Ketaatan Seorang Anak" yang diselang-selikan dengan alunan kehidupan silam dan kini. Blog ini merupakan satu cara bagi penulis untuk mengubati dirinya daripada kedukaan dan kekecewaan silam hampir sedekad yang lalu. Penulis walau bagaimana pun cuma membongkar 1/4 daripada kisah hidupnya, di mana kisah-kisah silam berkaitan dengan kehilangan, kematian tanpa selamat tinggal dan kerinduan di dalam mimpi tidak dapat diluahkan kerana akan mengeruhkan keadaan dan membawa kesakitan yang tidak terperi untuk diingati. Ternyata, penulisan blog ada hadnya... Jiwa Naga - Surat Untuk Takdir, adalah ekspresi penulis untuk menghadapi cabaran kehidupan dengan Prinsip Jiwa Naga - Tegas dan Garang. Walaupun menggunakan nama Romantis Selatan. Penulis memegang prinsip apabila menulis buku: Penulisan Satu Cara Pengajaran/Pendidikan yang mementingkan Teknik Penyampaian Mesej yang kreatif dan bebas. Segala Hakcipta Penulis adalah Terpelihara (C) Romantis Selatan.
Maklumat Lanjut

Yang Sudah-sudah
Arkib
Jaringan Blogger
Mesej Pengunjung

Affiliates

Powered by Blogger
make money online blogger templates
Best Malaysian Sites