Surat Untuk Takdir (Bahagian 1, 2, 3 & Akhir)

Ini adalah blog mengenai perbicaraan antara manusia dengan... pelbagai perkara. Penulis menganggap takdir sebagai pembaca setia surat-suratnya yang sudah nyata tidak mampu dikirimkan kepada empunya. Mereka... mungkin sudah tidak ada lagi. Penulis memiliki definisi tersendiri terhadap kesunyian. Apakah erti kesunyian? Aku memahaminya tetapi engkau tidak.
Ahad, Disember 30, 2007
Kau Ingin Tahu Bagaimana Rasanya Hidup Tanpa Masa Depan? Kau Baca Ini, Tapi Kau Takkan Faham

Aku tidak ada zaman remaja sebaik rakan-rakanku yang lain. Ah, aku sudah bosan dengan perkataan aku. Sudah lesu. Bagaimana jika kali ini aku menggunakan perkataan saya pula, aku ingin buat suatu pembaharuan. Seboleh-bolehnya, biar apa yang aku tulis kali ini, dapat menghiburkan hati aku sendiri. Siapa lagi yang dapat menghiburkan diri aku, selain aku dan blog aku? Aku tidak pasti sama ada blog aku ini jantan atau betina.

Ini blog saya. Saya tulis kisah hidup saya. Kisah hidup saya tidak menarik macam kisah hidup awak yang membaca kisah hidup saya. Hidup saya penuh dengan perasaan benci, dendam, geram, marah dan memberontak.

Awak rasa awak boleh faham apa yang saya rasa selepas awak baca apa yang saya tulis ini? Berat mata memandang, berat lagi hati yang menderita. Macam mana awak boleh senang-senang kata hidup saya ini sama macam hidup orang lain? Maaf, maaf kalau saya menuduh awak begitu.

Hidup saya tidak semudah seperti yang awak sangkakan. Saya cuba lalui hidup saya dengan sedaya upaya saya. Saya tidak harap belas simpati awak semua. Saya menulis di sini sebab saya rasa saya perlu luahkan sesuatu yang termuntah dalam jiwa saya. Loya, jijik dan lagi, menyakitkan hati saya.

Saya tidah tahu di mana silap saya sehingga saya ditakdirkan jadi begini. Namun, saya sedar ibu bapa saya lebih menderita berbanding saya. Mereka yang mengeluarkan duit untuk saya. Mereka susah kerana saya. Dahulu mereka bercerai pun kerana bergaduh soal saya. Saya yang menyebabkan mereka berpecah belah. Sehingga sekarang, apabila melibatkan soal anak-anak, mereka pasti akan bergaduh lagi. Salah menyalahi sesama mereka.

Sebenarnya, saya sedikit pun tidak suka bercakap soal ini. Kepada siapa lagi saya nak luahkan semua ini. Mr. Bloggie. Saya tidak tahu dari mana datangnya istilah Mr. Bloggie. Tapi Mr. Bloggie, saya rasa awak ini adalah sejenis siput. Saya tidak pasti awak ini male atau female.

Patutkah saya panggil awak Mr. Bloggie. Apa kata jika saya panggil awak Buddy? Yea, you're my buddy. Teman untuk saya berbicara.

Baiklah Mr. Bloggie, mulai hari ini, saya panggil awak Buddy. Oh, awak ada nama lain. Destiny? Baiklah. Destiny itu sama maksudnya dengan takdir. Kebetulan pula, saya sedang menulis surat untuk takdir.

Awak adalah Destiny. Awak adalah buddy saya. Teman bicara saya. Awak kawan saya sekarang. Tapi, cukuplah untuk hari ini. Saya tidak ada sesiapa lagi yang boleh saya bawa berbicara. Cuma awak sahaja, Destiny.

Label:

posted by Romantis Selatan @ 2:58 PG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 

© 2006 Surat Untuk Takdir (Bahagian 1, 2, 3 & Akhir)
Main title designed by Amiene Rev from Brotherhood of The Dragon
No part of the content or the blog may be reproduced without permission.
Original Blogger Templates by GeckoandFly.

 


 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Novel Kesayangan Saya


Web This
Profil Penulis


Nama: Romantis Selatan
Lokasi: Malaysia
Pengenalan Diri: Mula menulis blog sekitar jam 1 pagi, Hari Ahad, 26 Mac 2006. Blog ini mengangkat tema "Cacat Matematik - Antara Cita-cita dan Ketaatan Seorang Anak" yang diselang-selikan dengan alunan kehidupan silam dan kini. Blog ini merupakan satu cara bagi penulis untuk mengubati dirinya daripada kedukaan dan kekecewaan silam hampir sedekad yang lalu. Penulis walau bagaimana pun cuma membongkar 1/4 daripada kisah hidupnya, di mana kisah-kisah silam berkaitan dengan kehilangan, kematian tanpa selamat tinggal dan kerinduan di dalam mimpi tidak dapat diluahkan kerana akan mengeruhkan keadaan dan membawa kesakitan yang tidak terperi untuk diingati. Ternyata, penulisan blog ada hadnya... Jiwa Naga - Surat Untuk Takdir, adalah ekspresi penulis untuk menghadapi cabaran kehidupan dengan Prinsip Jiwa Naga - Tegas dan Garang. Walaupun menggunakan nama Romantis Selatan. Penulis memegang prinsip apabila menulis buku: Penulisan Satu Cara Pengajaran/Pendidikan yang mementingkan Teknik Penyampaian Mesej yang kreatif dan bebas. Segala Hakcipta Penulis adalah Terpelihara (C) Romantis Selatan.
Maklumat Lanjut

Yang Sudah-sudah
Arkib
Jaringan Blogger
Mesej Pengunjung

Affiliates

Powered by Blogger
make money online blogger templates
Best Malaysian Sites